Capital of adventure! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu Capital of adventure! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu

Capital of adventure!

Blijf op de hoogte en volg Pamela

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 16:
Vandaag een lange rit van Fox Glacier naar de avonturen stad: Queenstown. Deze weg rijdt dwars door het Mount Aspiring National Park oftewel de Haast Pass genoemd. Dit is een van de mooiste routes door heel Nieuw-Zeeland met ongeveer 50 eenbaansbruggen over rivieren, door valleien en langs meerdere watervallen. Een ongekend mooie route waarbij je ogen tekort komt.

Onderweg even bij Lake Matheson, Mirror Lake, gestopt. Deze heeft de naam Mirror Lake gekregen omdat het net is alsof je in een spiegel kijkt. De bergen weerkaatsen in het water doordat het zo stil staat. Een echte toeristentrekpleister omdat uniek is.

Net voordat we in Queenstown aankomen, stoppen we in het oude goudmijn stadje: Arrowtown. Het lijkt wel alsof de tijd hier stil heeft blijven staan, want alle gebouwen en huizen zijn nog in de 18 eeuwse stijl. Super gezellig om even een kopje koffie te drinken. Ook heeft bij de rivier hier achter een scène van Lord of the Rings afgespeeld.

Eenmaal aangekomen in Queenstown, zetten we de camper snel op de gezellige camping en gaan we het stadje verkennen. In het centrum blijkt snel waarom dit de hoofdstad van avontuur genoemd wordt. Tientallen winkels waar je excursies kunt boeken zoals bungeejumping, raften en skydiving. We boeken meteen onze eerste excursie en dat is de Skippers Canyon Jet. De jetboot is een uitvinding van de kiwi's en is een soort speedboot die maar 15 cm in het water ligt en waardoor je op plaatsen komt in rivieren waar een normale boot niet kan komen.

Als laatste maken we gebruik van een kortingskaart voor de Icebar. In deze bar is het -5 en mag je maar een half uur binnen zijn. Nadat we zijn omgekleed als eskimo, mogen we naar binnen en zien we hoe gezellig het gemaakt is met allemaal sporen ijsbeelden. Alles hierbinnen is van ijs gemaakt, zelfs de glazen. Een leuke ervaring.

We eindigen de avond in de kroeg, waarbij we weer veel leuke mensen leren kennen uit verschillende landen.

Dag 17:
De dag begint teleurstellend, want het weer zit ons vandaag niet mee en even later blijkt ook dat onze geplande jetboot is afgelast ivm het weer. We besluiten om de boottocht naar woensdagmorgen om te boeken. We slenteren wat door Queenstown, gaan op zoek naar souvenirs, maar ons budget is erg beperkt door de vele excursies en trips dus besluiten we wat vroeger terug te gaan naar de camping.

Aangekomen op de camping, worden we aangesproken door de nieuwe buren die ons uitnodigen om samen een drankje te drinken bij hun in de campers. Het is een Nieuw-Zeelands koppel. Het was een gezellige avond en we besluiten om de volgende dag op Danny zijn verjaardag opnieuw samen wat te gaan drinken.

Dag 18:
Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloriaaaaaa. Danny is weer een jaartje wijzer geworden, 32 jaar alweer.

We worden wakker en gelukkig zien we dat de zon al volop aanwezig is. Het is een heerlijke dag. Om 2 uur hebben we onze eerste trip. We vliegen met de helikopter over de bergtoppen van Queenstown en Lake Wakitipo en zullen op een besneeuwde bergtop landen. We dachten dat het erg koud zou zijn, maar verbazingwekkend was het helemaal niet koud maar lekker warm. Na een sneeuwengel gemaakt te hebben en genoeg foto's gaan we via een andere weg terug en mogen wij voorin zitten. Wat een schitterend uitzicht alweer en wat een super ervaring om in een helikopter te zitten.

Bij aankomst terug in Queenstown, besluiten we om meteen erna de Gondola te doen. Dit is hetzelfde als dat we in Rotorua gedaan hebben, alleen is het uitzicht vele malen mooier. Bovenop de berg nemen we twee kaartjes om met de Luge naar onder te racen. Jammer genoeg waren deze racebanen veel kleiner als in Rotorua, dus iets minder leuk.

Na de Gondola besluiten we om terug naar de camping te gaan om wat te gaan eten. Bij aankomst op de camping, blijkt dat onze nieuw vrienden eten gekocht hebben en voor ons mee koken. We laten ons verassen en het blijkt super lekker. Eindelijk weer een normaal avondmaal! We blijven nog langs natafelen om uiteindelijk met een voldaan gevoel naar bed te gaan.

Dag 19:
Vandaag is het Pamm haar dag met op het menu: bungeejumpen en skydiven.

Om 7 uur ging de wekker, omdat ik mij om 07:45 moest melden in het centrum. Gisteren nog gekeken naar het weer en het zou 26 graden met veel zon worden. Echter ziet het er niet echt goed uit. Alle mensen die gingen skydiven moesten in een busje gaan zitten om 45 min verderop uit te kunnen stappen. Helaas halverwege werd het gecanceld en we zouden om 14:30 uur terug moeten komen.
Het bungeejumpen was al geboekt voor 15:00 uur, dus ik moest snel rennen om deze afspraak te switchen. Gelukkig waren ze nog niet veel mensen geboekt om 10 uur en ben ik snel Danny gaan halen.

Aangekomen bij AJ Hackett buggy om 10:30 moest ik mij gaan inplannen. AJ Hackett is een Nieuw-Zeelander die de bungeejump heeft uitgevonden in 1988. Deze meneer is de allereerste persoon die van een brug afsprong en daarna nog vele andere records op zijn naam heeft, zoals bungeejumpen uit een helicopter.
Hierdoor heb ik gekozen om te gaan bungeejumpen op de allereerste plaats, namelijk de Kawarau Bridge. Het is niet alleen een hele mooie plek om te bungeejumpen, maar ook een hele spannende.

Het was mijn beurt en raar genoeg voelde ik niks anders dan alleen enthousiasme. Na dit al drie keer eerder gedaan te hebben, wilde ik nu eens het water aanraken. Helaas.. Eerste poging geen water! Dan nog maar een keer proberen, en ja hoor.. Na achteruit gesprongen te hebben, ben ik mijn middel in het water gedoopt.

Na de foto's en een certificaat gekregen te hebben, snel terug naar de stad om nog even te kunnen lunchen en om te kijken of het skydiven door ging. De zon is goed doorgekomen dus dat moet wel goed komen.

Om 3:30 zat iedereen in het busje onderweg naar Glenorchy waar het skydive centrum zich bevond. Ik had betaald voor een val van 12.000 feet, maar daar kreeg ik al snel spijt van toen ik zag dat iedereen vanaf 15.000 feet sprong. Totdat een meneer die ik had leren kennen mij aanbood de rest te betalen, zodat ik alsnog van 15.000 feet kon springen. Dit is het beste van het reizen: super mensen leren kennen!

Ik was als allereerste met twee andere mannen aan de beurt en we stappen in een piepklein vliegtuigje op weg naar 15.000 feet. Geen angst, alleen maar pure adrenaline! Het moment brak aan dat we begonnen aan onze 60 sec vrije val en wat is dat super.. Wat een uitzicht en wat een gevoel! Eenmaal aan de grond, zou ik het liefste nog een keer gaan.

Snel, na dik 4 uur, terug naar Danny die al de was klaar had haha. Danny is trouwens erg goed in de was doen en in ontbijt maken :)!

Lekker nog samen gegeten en bij de haven genoten van ons laatste uitzicht op de Remarkebles, dit is het gebergte van Queenstown. Morgen moeten we vroeg op, omdat we opgehaald worden voor de Skipper Canyon Jet.

Cheers, Xxxxxxxx

• 30 Januari 2014 - 05:35

Anja:

Allereerts proficiat aan Danny,wat een prachtig reisverslag kijk er iedere keer naar uit.
    Zo`n reis die jullie doen maak je maar een keer mee in je leven en als ik zo lees genieten jullie met volle teugen.
    Wens jullie nog veel reis plezier.

• 30 Januari 2014 - 14:18

Ingrid:

mèh keender, ongeluiflijk wat geer allemaol zeet, daot. Sjiek huur!
    Leuk um via deze verslaage 'n bitsje met uuch met te reize. geneet nog mer.
    De groetjes en dikke poene oet Mestreech xxx