Haere Mai! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu Haere Mai! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu

Haere Mai!

Blijf op de hoogte en volg Pamela

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dag 3:
Onze eerste nacht in de caravan is goed bevallen, alhoewel we al meteen onze eerste spin binnen spotten. Gelukkig is Danny een held. We worden vroeg gewekt door de wekker, omdat onze allereerste geboekte excursie zometeen begint: 90 mile beach via Cape Reinga.
Cape Reinga is het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland waar de Tasman sea en de Pacific ocean elkaar tegemoet komen. Een schitterend uitzicht vanaf de vuurtoren over de kustlijn.
Zodra je ziet dat de bus over het water begint te rijden, weet je al snel dat de duinen eraan zitten te komen. Geen normale duinen zoals wij gewend zijn, maar duinen van 120 meter hoog. Hier gaan we sandboarden. Je kunt je dus wel voorstellend athet uiterst vermoeiend is om alleen naar boven te lopen, maar wat een kick als je onder komt!
Iedereen is een paar keer van de duinen afgeweest en we rijden door naar 90 mile beach. Dit is een officiële snelweg over een ongeveer 50 meter breed en 66 km lang strand. Bij aankomt bleek dat er vorige week een walvis gestrand was, die er nog steeds lag voor onderzoek. Wij waren maar al te blij (Danny wat minder vanwege de stank) dat we deze van kortbij konden bekijken. Ook hebben we een stingray gezien. Helaas ook dood. De zee is door deze stingrays dus ook niet veilig om te gaan zwemmen. Vandaag was het aan alle maori mensen te zien dat het een goede dag was om op snapper te vissen.
Op het einde van deze mooie excursie zijn we nog naar het Puketi Kauri Forrest geweest, waarbij we de Kauri boom hebben kunnen zien die maar liefst 50 meter hoog wordt en alleen in Nieuw-Zeeland voorkomt.

Op het einde van deze mooie dag, zijn we nog met de Ferry naar Russell geweest, de allereerste hoofdstad van. Nieuw-Zeeland. Na terugkomst in het gezellige dorpje Paihia, hebben we nog lekker gegeten en is deze derde dag helaas alweer tot een einde gekomen.

Dag 4:
Vandaag hebben we een reisdag waarbij er 450 kilometer gereden moet worden. De volgende stop is Roturoa, oftewel "Smelly town". Deze stad wordt zo genoemd door de vele gassen van zwavelzuur die door aardkorst naar boven komen. Hierdoor komt er soms een lucht voorbij die je zou herkennen als rotte eieren geur.

Eenmaal aangekomen op de camping bleek het een ideale camping te zijn met zwembad en een hot Spa van 30 graden, waar we natuurlijk meteen even gebruik van gemaakt hebben. Hierna zijn we het stadje gaan verkennen dat op 10 minuten loopafstand ligt.

Dag 5:
Vanmorgen vroeg zijn wij opgehaald geworden om naar onze eerste excursie te gaan in deze veelzijdige stad: de Wai O Tapu thermal wonderland. We zijn begonnen bij een groen meer dat 100 graden was en waar de stoom vanaf kwam. Hierna zijn we doorgereden naar de befaamde mudpool. Dit is de grootste van zijn soort in Nieuw-Zeeland. Hier zie je een groot grijs wateroppervlakte met daarin borrelende modder, dat soms wel 7 meter omhoog kan gaan. Aangekomen in het park zijn we eerst naar de Lady Knox Geiser gaan kijken, die ze elke morgen om 10:15 door middel van een soort waspoeder activeren. Hiervan zijn er nog maar weinig in de wereld. In het park bevonden zich vele kraters met fascinerende reuken en kleuren. Het hoogtepunt van dit park is de befaamde champagnepool. Deze wordt zo genoemd door het water dat borrelt en net zo klinkt als champagne. Deze pool is 62 meter diep en kan wel tot 300 graden worden.

Op de terugweg hebben wij ons af laten zetten bij het Rotorua sky centre. We zijn hierbij in gondola's naar boven gebracht, waarbij je uitzicht had over het gigantische meer Rotorua. Na heerlijk gegeten te hebben op de berg, zijn we omlaag geracet met soort karts, genaamd ledge. Danny kon niet tippen aan Pamela's vaart.

Na deze leuke middag hebben wij ons weer terug in het centrum af laten zetten ml boodschappen te doen. Wij gaan namelijk voor de eerst keer samen koken op de camping. Heeeeerlijk! Zelfs andere Nederlanders vonden het er erg goed uitzien haha. De was gedaan en nog heerlijke genoten van het zonnetje en ons klaarmaken voor ons nieuwe avontuur morgen!

P.s. Erg leuk om alle reacties te lezen!!

Haere Ra! Xxxxxxxxxxxxx

• 14 Januari 2014 - 09:56

Tiny Paul Venna:

Ziet er allemaal schitterend uit .zou er zelf ook wel naar toe willen,misschien nog in de toekomst.geniet maar zo veel je kunt.jullie krijgen veel kusjes van venna ze ziet de streepjes op de kalender al minderen. Gr

• 14 Januari 2014 - 10:45

Sas:

Heij sjatsel super um te huure tot geet ut geweldig hub sjiek um zoe un verhaol te leze
    Veer hawwe ut reis verslaag zeker in de gate geneet devaan
    Tot gaw xxxx

• 14 Januari 2014 - 14:51

Marion En De Greune:

Prachtige reis.
    Dat zalt geer neet snel vergeete.....
    Geneet mer lekker devaan.
    Veurtot g'r 't wèt, is 't weer um....

• 14 Januari 2014 - 17:59

Bert En Ingrid:

Wat sjiek allemaol! Leuk um uuch verslaage te leze. Geweldig! Dikke poene xxx

• 14 Januari 2014 - 22:15

Rieko & Elies:

Hallo Danny & Pam,

Het ziet er wel effe gelikt uit wat we zien op de foto's misschien is dit ook wel iets voor ons in de toekomst maar ja alleen die vliegtijd daar hikken we dan toch wel tegen aan als we dit gaan doen dan doen we zeker ook een tussen stop van een paar dagen het is weer een hele ervaring rijker zijn toch ook nog pittige afstanden wat jullie zo afleggen het is ook groot wij vinden het ook leuk dat we het op deze manier ook kunnen volgen grappig zeg wij zeggen van hier uit geniet er maar lekker van knip maar veel foto's en film hebben jullie nog fijn om iets terug te kijken we blijven jullie volgen.

De gr. Elies & Rieko

• 15 Januari 2014 - 21:08

Jose Van Beekum:

Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit. Jullie zullen hier nog lang van kunnen nagenieten.
    Vindt jullie reisverslagen ook boeiend om te lezen, want het wordt echt vanuit jullie eigen beleving geschreven.
    Geniet ervan, want zo'n reis maak je toch niet zo heel vaak denk ik.