Selamat datang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu Selamat datang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pamela Jansen - WaarBenJij.nu

Selamat datang

Blijf op de hoogte en volg Pamela

08 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een overgeslagen nacht in het vliegtuig, zijn we meteen na aankomst in het hotel doorgegaan met sightseeing. Alhoewel we erg moe waren zijn we naar de batu caves geweest. Dit is een grote tempel met meer dan 300 treden. Echt iets voor mij want de apen vliegen je letterlijk om de oren.

Hierna ging de tour verder met een zogenaamde rondleiding in een kledingfabriek. Dit was dus alleen om spullen te verkopen dus niet erg interessant. Ik had het gevoel dat ik zo in das je goed recht kon zitten, zo erg achtervolgde zij ons. Na deze rondleiding gingen we naar een museum/ fabriek waar tin gemaakt werd. Dit beschouwde nog wel als interessant, maar het volgende was weer minder. We zouden gaan kijken hoe chocolade gemaakt werd. Nou... Dit was dus gewoon een winkel waar chocolade verkocht werd. Alles voor geld haha.

Door naar de beruchte Petronas Towers om een kaartje te bemachtigen, maar helaas moesten we morgen terug komen. Wel hebben we het hardrock café van Kuala Lumpur van ons lijstje kunnen strepen.

Helaas voelden we ons met de tijd zieker worden en zijn we om 6 uur gaan slapen, bang dat dit niet goed was voor onze jetlag. Uiteindelijk hebben we heerlijk geslapen tot 8 uur (met een paar keer wakker worden).

Vanmorgen zijn we begonnen met een heerlijk ontbijtje voor omgerekend €4 voor ons tweeën. De dag begon met een wandeling naar de Petronas Towers om nogmaals een kaartje te krijgen. En ja hoor alleen pas om 17 uur. In de tussen tijd zijn we naar de famous s'werelds grootste kooi waar vogels los kunnen vliegen. Mooi om gezien te hebben en nog leuke vogels vast mogen hebben.

Na een tijdje zijn we met de taxi terug gegaan naar het centrum. Overigens zijn alle taxichauffeurs super vriendelijk en krijgen een echte sightseeing / tour en tips van de stad telkens als we instappen.

Een ondergronds aquarium met beesten die we nog nooit gezien hadden, heeft de tijd kunnen doden met wachten tot we de torens in kunnen.

De Petronas Towers waren een ware verrassing. We begonnen op de brug die de twee torens verbind en eindigde op de 86 verdieping (van de 88 verdiepingen).

Helaas na aankomst terug in het hotel, heeft het slot van mijn handbagage het begeven. Niet meer open te krijgen. Thank god is het personeel hier zo aardig en behulpzaam dat ze het open gekregen hebben. Was te verwachten met zo'n brokkenpiloot als Pammie.

Met goede moed naar de Maleisische Central Market geweest en naar China town. Woow wat is het hier druk!! Maar leuk om eens gezien te hebben. Met de taxi terug naar huis om nog voor de laatste keer de torens in nacht te zien met zijn mooie lampjes. Prachtig!

By the way: Maleisian people zijn zo gek als een deur. Ze rijden scooter alsof ze 9 levens hebben en bussen die overvol met open deuren en de mensen zich vastklampend doorrijden.

P.s. Ingrid dit is een stad voor jouw! SHOPPEEEEEN

XXXXXXXXXXXXXX

• 08 Januari 2014 - 18:56

Bertje:

Het ziet er allemaal prachtig uit. Leuk om zon verslag te lezen. Geniet maar lekker van alles. Groetjes bert. Enne ingrid gaat hier niet shoppe, slot zit erop. Kus kus

• 08 Januari 2014 - 20:04

Tiny Paul Venna:

Kom me allemaal bekent voor,ha,ha is echt genieten wat voor een mooie dingen hè.geniet er maar van Gr. Mam en pap.en een hele dikke kus van je prinsesje venna

• 09 Januari 2014 - 11:25

Esther:

Hoi jongens,
    Superleuk om alles te lezen. Hardrock café heb ik ook gezeten!!! Grappig.
    Ik vond China-town te gek. Echt een andere wereld. Hoe vonden jullie het?
    Hebben jullie daar niet gegeten? Daar heb ik heerlijk gegeten.
    Veel plezier. En ik wacht op het volgend verslag!